کنسرو ماهی تن یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که خیلی سریع و راحت می‌ توانید از آن استفاده کنید. خیلی از شما عادت دارید که کنسرو ماهی را به صورت آماده بخرید اما شاید دلتان می‌ خواهد که چند وقت یکبار خودتان کنسرو ماهی درست کنید. احتمالاً خیلی هم نمی‌ دانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. چنانچه می‌ خواهید با طرز تهیه کنسرو ماهی آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در آخر می دانید که چگونه باید دست به کار شوید و یک کنسرو ماهی خوشمزه داشته باشید.

تهیه تن ماهی خانگی

برای طرز تهیه کنسرو ماهی یا تن ماهی در منزل کافی است که دستورالعمل زیر را در پیش بگیرید.

مواد لازم:

طرز تهیه کنسرو ماهی:

برای طرز تهیه کنسرو ماهی اولین کاری که باید انجام دهید، این است که ماهی‌ ها را به خوبی پاک کنید. اول پوست ماهی را جدا کرده، استخوان‌ ها را در بیاورید و قسمت‌ های اضافه را بگیرید. بعد از اینکه گوشت ماهی به خوبی تمیز شد، آن را به قطعات مربع شکل تقسیم کنید و یک برش تمیز و یکدست را به وجود بیاورید.

سپس تکه‌ های خرد شده از ماهی را کف قابلمه یا کف ماهیتابه بگذارید. چینش آنها باید به گونه‌ ای باشد که بینشان هیچ فضای خالی و هوایی وجود نداشته باشد. سپس مقداری نمک را به صورت چشمی روی ماهی‌ ها بپاشید.

در این مرحله می‌ توانید همان میزان آبلیمو و آبی را که گفتیم به تن ماهی اضافه کنید. اکنون باید درب قابلمه را ببندید. حرارت را روی حالت ملایم قرار دهید. بعد از اینکه متوجه شدید ماهی تغییر رنگ داده و آب آن کشیده شده است، می‌ توانید روغن را روی ماهی اضافه کنید. بالاتر هم گفتیم که می‌ توانید از روغن مایع یا روغن آفتابگردان یا روغن زیتون استفاده کنید.

اکنون باید ماهی‌ ها را زیر و رو کنید تا قسمت دیگر هم به صورت یک دست پخته شود و کمی حالت برشته پیدا کند. نکته مهمی که در طرز تهیه کنسرو ماهی وجود دارد، این است قبل از اینکه اقدام به ریختن روغن روی ماهی کنید، اول یک تکه از آن را با چاقو برش دهید.

اگر متوجه شدید که وسط ماهی‌ ها حالت خام دارد، باید دوباره به آن آب اضافه کنید و روی شعله ملایم نگه دارید تا به خوبی پخته شود. بعد از چند دقیقه حتماً باید حرارت را خاموش کنید. اگر هم دوست داشته باشید، می‌ توانید حین سرو ماهی روغن زیتون هم روی آن بریزید.

اکنون تن ماهی یا کنسرو ماهی شما آماده شده است اما باید چند نکته را مد نظر بگیرید.

طرز تهیه کنسرو ماهی

نکات مربوط به نگهداری کنسرو و تن ماهی

اول از همه ظرفی که قرار است ماهی‌ ها را داخل آن بپزید؛ باید دقیقاً متناسب با مقدار ماهی باشد که در حال پختش هستید. یعنی هیچ فضای خالی نباید بین گوشت ماهی وجود داشته باشد.

نکته دیگر اینکه می‌ توانید این غذا را با نان هم میل کنید. حتی می‌ توانید آنها را داخل سالاد هم استفاده کنید. هیچ فرقی با تن ماهی بیرون ندارد و می‌ توانید آن را با برنج هم سرو کنید.

در نهایت اگر با وجود توضیحاتی که در مورد طرز تهیه کنسرو ماهی یا تن ماهی در اختیارتان قرار دادیم، باز هم علاقمند هستید تا آنها را به صورت آماده بخرید، ما سایت صنایع غذایی اورگانا را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. این سایت عرضه کننده انواع و اقسام کنسروهای ماهی است‌. شما می‌ توانید کنسروهایی با روغن زیتون، روغن آفتابگردان، شوید، کنسرو لوبیا با قارچ، تن ماهی رژیمی و غیره را از داخل این سایت تهیه کنید و خیالتان راحت باشد که یک تن ماهی خوشمزه و با کیفیت دارید.

بیشتر بدانید: لیست غذاهای کنسروی برای مسافرت

جمع‌ بندی

طرز تهیه کنسرو ماهی بر خلاف تصور خیلی از افراد اصلاً کار سختی نیست. کافی است که شما مراحل را به درستی پیش ببرید تا بتوانید یک تن ماهی یا کنسرو ماهی خوشمزه داشته باشید. مواردی که در بالا گفتیم، به شما کمک می‌ کند که خیلی سریع تن ماهی درست کنید که به شدت خوشمزه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *