در اکثر مهمانی و دورهمی ها افراد به‌ عنوان غذای اصلی خورش قیمه یا قیمه بادمجان را برای مهمانان تدارک می‌بینند. از نظر ظاهر و طعم، خورش قیمه بادمجان شباهت بسیار زیادی به خورش قیمه سیب‌زمینی داشته، اما در طرز تهیه خورش بادمجان، بادمجان جایگزین سیب‌ زمینی می‌شود.

حتماً حتماً این نکته را در نظر بگیرید که میزان مواد اولیه برای تهیه این خورش باید برحسب تعداد نفرات در نظر گرفته شود. به‌ عنوان مثال ما در این مقاله به طرز تهیه خورش قیمه بادمجان با کنسرو حوراک بادمجان برای چهار نفر می‌پردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم همراه ما باشید.

مواد اولیه مورد نیاز برای طبخ قیمه بادمجان برای ۴ نفر

• لپه: ۲۰۰ گرم
• گوشت قرمز تکه‌ تکه شده: ۴۰۰ گرم
• بادمجان: ۶ عدد با اندازه مناسب و قلمی
• پیاز متوسط: ۲ عدد
• روغن مایع: به میزان مورد نیاز
• غوره: ۱ قاشق غذاخوری
• رب: ۲ قاشق سر پر غذاخوری
• گوجه‌ فرنگی: ۲ عدد

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان در ۷ مرحله

برای‌ اینکه بتوانید در طرز تهیه خورش قیمه بادمجان بهترین عملکرد را داشته باشید، توصیه می‌کنیم به مراحلی که در این قسمت اشاره می‌کنیم توجه کنید.

مرحله اول

در مرحله اول، اولین کاری که انجام می‌دهید، آماده‌سازی لپه است. پس یعنی باید لپه برای نرم شدن و برطرف شدن نفخی که دارد، دو ساعت پیش‌ از آشپزی در یک کاسه پر از آب خیس بخورد. سپس آبکش شده و باید برای چند دقیقه برای از بین رفتن بوی بدی که دارد به همراه آب جوش بخورد. مدت زمانی‌که برای نیم‌ پز شدن و از بین رفتن بوی لپه در نظر می‌گیرید، نباید نه خیلی کم باشه نه خیلی زیاد، چون اگه کم باشه این عملیات به‌ خوبی انجام نگرفته و اگر زیاد باشه لپه له شده و شکل غذا را بهم می‌ریزد.

برای دیدن محصولات کنسروی اورگانا از صفحه فروشگاه سایت دیدن فرمایید…

مرحله دوم

در این مرحله شما باید پیاز ها را به‌ صورت نگینی خورد کرده و به‌ همراه مقدار مورد نیاز روغن کامل سرخ کنید. بعد از شفاف شدن پیاز، زردچوبه اضافه کرده و تفت دادن را تا هنگام یکدست شدن پیاز و زردچوبه ادامه دهید.

مرحله سوم

بعد از این‌ که گوشت را به طور کامل شستید پیاز ها را به آن اضافه کرده و اجازه دهید سرخ شوند. زمانی‌ که تغییر رنگ گوشت محرز شد، لپه‌ های پخته‌ شده را آبکش کرده و به گوشت اضافه کنید. اجازه دهید گوشت به‌ همراه لپه حسابی تفت بخورد.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم به تعداد نفرات چند لیوان آب جوش به قابلمه داخل قابلمه مذکور بریزید. اجازه دهید محتویات داخل قابلمه از قبیل گوشت و لپه با حرارت مناسب و ملایم پخته شود. سپس در یک تابه به میزان لازم روغن ریخته و پس‌ از داغ شدن بادمجان ها را درون روغن سرخ کنید. سرخ کردن رب گوجه‌فرنگی اهمیت زیادی داشته و سبب خوش‌ رنگ و لعاب تر شدن غذا می‌شود.

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

مرحله پنجم

در طرز تهیه خورش قیمه بادمجان بعد از این‌ که رب گوجه‌ فرنگی را با کمی روغن تفت دادید، گوجه ها را از وسط برش داده و به رب و روغن اضافه کنید‌. سپس در پایان این مرحله ترکیب به‌ دست آمده را به گوشت و لپه اضافه نمایید. بعد از انجام اقدامات فوق اجازه دهید، گوشت و سایر مواد به‌ کار گرفته شده به‌ طور کامل پخته شود و رفته‌ رفته خورش جا بیفتد.

مرحله ششم

در مرحله ششم بادمجان‌ها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس از وسط به دو نیم تقسیم کنید. در ابتدا کمی نمک برای از بین رفتن تلخی بر روی بادمجان بپاشید. با پاشیدن نمک آب موجود در بادمجان نیز خارج شده و با این وجود روغن زیادی به خود جذب نمی‌کند. بعد از آبکشی بادمجان ها اجازه دهید روغن در تابه مناسب داغ شده و بادمجان‌ها را در روغن غوطه‌ور کنید. قرار دادن شعله گاز بر روی حد متوسط بسیار مهم بوده تا از خام ماندن یا سوخته شدن بادمجان جلوگیری شود.

بیشتربخوانید: خرید کنسرو میگو به‌ صورت عمده

مرحله هفتم

در مرحله آخر لازم نیست آشپز کار آن‌ چنانی انجام دهد، بلکه باید با تنظیم کردن شعله‌ ی گاز اجازه دهد خورش جا بیفتد و روغن بیندازد. سپس در ظرف‌های مخصوص و مورد نظر سرو کند. این خورش اکثراً با پلوی ساده سرو می‌شود.

 

کلام آخر

همان‌ طور که مشاهده کرده در این مقاله به طرز تهیه خورش قیمه بادمجان به‌ صورت مرحله‌ای و به‌ترتیب پرداختیم. این خورش خوش طعم را می‌توانید در صورت عدم وقت کافی به‌ صورت کنسرو شده از محصولات اورگانا خریداری کنید. این برند محصولات و خوراک‌های باکیفیتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *