در کنار تمامی غذاهای ایرانی برنج مهم‌ترین بخش بوده که به‌ همراه انواع خورش، خوراک و غذاهای متنوع سرو می‌شود. یکی از این پلوها که در میان افراد طرف‌داران بسیاری دارد شوید پلو است. این پلو با مرغ، گوشت گردن و ماهی سرو می‌ گردد. به دلیل نبود ماهی‌های تازه افراد تن ماهی را جایگزین ماهی برای این پلو می‌کنند. شوید پلو که به‌ همراه انواع تن سرو می‌شود،

یکی از غذاهای فوری و دانشجویی محسوب شده و تایم زیادی را از شخص نمی‌گیرد. این نوع غذا طرز تهیه بسیار ساده‌ای داشته اما افراد برای خوش‌طعم، خوش‌بو و زیبا شدن این غذا باید یکسری نکات را رعایت کنند. در ادامه مقاله به بررسی این نکات می‌پردازیم. توجه داشته باشید تن مورد استفاده برای این پلو باید با کیفیت و دارای طعم خوبی باشد.

برای خرید انواع کنسرو غذایی به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید.

برای همین به شما توصیه می‌کنیم از کنسرو ماهی تن ،شرکت اورگانا خریداری کنید. اورگانا یکی از شرکت‌های تولید مواد غذایی کنسرو شده با سابقه چند ساله بوده که محصولات سالم و باکیفیتی را عرضه می‌دارد. در ادامه این مقاله علاوه‌ بر معرفی این تن به ۱ سری نکات در رابطه با طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی اشاره می‌کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی برای ۲ نفر

شوید تازه یا خشک‌شده ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
• نمک به مقدار کافی
• روغن به مقدار کافی
• برنج ۲ پیمانه
• تن ماهی ۱ قوطی

مراحلی که در هنگام پخت شیرین پلو باید به ترتیب انجام شود!

برای تهیه هر وسیله و حتی غذا افراد باید مراحل را به‌ ترتیب و بر حسب اصول اجرا کنند. در غیر این‌ صورت آن‌طور که دلخواهشان باشد غذا آماده نشده یا طعم بسیار مطلوبی ندارد‌. برای شوید پلو نیز باید شما ترتیب مراحل پخت را در نظر گرفته و بر آن اساس اقدام کنید. در این قسمت مراحل طبخ این غذای خوش‌ طعم را به‌ همراه تن ، برحسب ترتیب و اصول برای شما بیان می‌کنیم.

مرحله اول

در اولین مرحله برنج را داخل ۱ کاسه ریخته و به‌ خوبی بشویید. سپس یک کاسه را تا نیمه پر از آب کنید و ۱ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کرده و برنج را اضافه و مخلوط کنید. اجازه دهید برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب خیس بخورد.

مرحله دوم

۱ قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون این قابلمه تا نصفه آب بریزید. کنسرو تن را درون آن قرار دهید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گذاشته و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه کنسرو درون آب جوش بماند.

مرحله سوم

پوست پیاز را جدا کرده و سپس با دقت آن را بشویید. بعد از این‌ که پیاز را شستید آن را به کمک ۱ چاقوی تیز بر روی تخته کار به‌ صورت نگینی خورد کرده و به‌همراه مقداری روغن مایع آن را سرخ کنید. آن‌قدر تفت دهید که پیاز طلایی و سبک شود.

مرحله چهارم

حالا زمان آن فرا رسیده تا تن ماهی را درون تابه بریزید. ماهی را آن‌ قدر تفت دهید که به‌ طور کامل سرخ شود. در ادامه شوید را شسته و درون آبکش قرار دهید تا آب آن خارج شود. شوید را نیز همانند پیاز بر روی تخته گوشت قرار داده و به‌ طور ساطوری ریز کنید. اگر از شوید خشک استفاده می‌کنیم مقداری آب بر روی آن بریزید و اجازه دهید خیس بخورد.

بیشتربخوانید: کنسرو لوبیا چه خواص و فوایدی دارد؟

مرحله پنجم

برنج را به درون قابلمه ریخته و اجازه دهید به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه به‌ همراه نمک و آب برروی حرارت باشد. در نهایت آبکش کرده و ته ۱ قابلمه را روغن بریزید. می‌توانید برای ته دیگ از نان و سیب‌زمینی استفاده کنید.

مرحله ششم

بعد از تهیه ته‌دیگ ۱ لایه برنج و ۱ لایه از مواد تهیه شده را اضافه کرده و این کار را تا زمانی ادامه دهید که مواد و برنج شما تمام شود. در نهایت با استفاده از قاشق یا چنگال چند سوراخ بر روی برنج و مواد ایجاد کرده و با استفاده از یک دم کنی اجازه دهید پلو شما دم بکشد. ادر نهایت این پلو را به همراه ماست و سالاد میل کنید.


کلام آخر

همان‌ طور که مشاهده کردید در این مقاله به طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی پرداختیم. این غذای خوش طعم، بسیار ساده بوده و در زمان خیلی کوتاه آماده می‌شود. از میان برندهای مختلف تن به شما توصیه می‌کنیم از اورگانا غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *