قورمه سبزی یک غذای محبوب و سنتیِ ایرانی است که بسیار هم طرفدار دارد. انواع و اقسام مدل از این غذا درست می‌ شود. نکات زیادی وجود دارد تا شما بتوانید یک قورمه سبزی خوشمزه و مجلسی درست کنید اما شاید اولین بارتان باشد که بخواهید این کار را با گوشت مرغ انجام دهید. ما در این مقاله می‌ خواهیم راجع به طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ برایتان صحبت کنیم. پس اگر قصد درست کردن این غذا را دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

قورمه سبزی با مرغ

برای طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ باید نکات مربوط به مواد لازم و طرز تهیه را بدانید که در این قسمت به طور کامل آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

مواد لازم برای ۴ نفر

مراحل طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ

گام صفر!

برای تهیه این غذا اولین کار این است که لوبیا را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن به طور کامل گرفته شود.

مورد بعدی که باید از قبل آماده کرده باشید، سبزی است. سبزی قورمه را به صورت خیلی ریز خرد کنید و آن را داخل روغن سرخ کنید. هر چقدر که سبزی‌ ها بیشتر سرخ شده باشند، غذا بیشتر روغن می‌ اندازد اما مراقب باشید که بیش از حد آنها را سرخ نکنید. زیرا خاصیت آن از بین می‌ رود.

گام اول

در مرحله بعدی باید سینه مرغ را به صورت قطعه قطعه خرد کنید.

گام دوم

حال به سراغ بار گذاشتن قورمه سبزی بروید. برای طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ مانند هر خورشت دیگری پیازها را خیلی ریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید.

گام سوم

سپس زردچوبه و نمک را به پیاز اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز رنگ طلایی پیدا کرد، مرغ‌ ها را به آن اضافه کنید.

گام چهارم

بعد از اینکه مرغ‌ ها کمی سرخ شدند، سبزی قورمه را به آن اضافه کنید. یک دقیقه آنها را تفت دهید. سپس  لوبیاها را یک دور شستشو داده، آب آن را جدا کرده و خود لوبیا را داخل قابلمه بریزید.

گام پنجم

در چنین شرایطی می‌ توانید ادویه فلفل و نمک را به آن اضافه کنید. شعله زیرِ قابلمه را زیاد کنید تا به حالت جوش برسد. بعد از اینکه غذا شروع به قل قل کرد، شعله آن را روی حالت ملایم قرار دهید.

گام ششم

حدوداً یک ساعت بعد لیمو عمانی‌ ها را اضافه کنید. برای اینکه لیمو عمانی طعم تلخی نداشته باشد، می‌ توانید آنها را با چنگال سوراخ کنید و داخل آب جوش بگذارید تا هم نرم شوند و هم تلخی آنها از بین برود. بعد از یک ساعت آنها را به غذا اضافه کنید.

نکته

قورمه سبزی با گوشت مرغ

با وجود همه توضیحاتی که برایتان ارائه دادیم، اگر می‌ خواهید خورشت قورمه سبزی را به صورت آماده و کنسروی تهیه کنید مانند کنسرو قرمه سبزی اورگانا. این مجموعه تمامی انواع و اقسام کنسروها را به شما پیشنهاد می‌ دهد که می‌ توانید با تهیه آنها طعم خوش یک غذای خانگی را تجربه کنید و کارتان را خیلی سریع‌ تر پیش ببرید.

چرا اورگانا

شرکت صنایع غذایی یال‌زرد با نام تجاری صنایع غذایی اورگانا در منطقه صنعتی چغادک در استان بوشهر واقع شده است. هدف اصلی این شرکت تولید انواع کنسرو ماهی تن و کنسرو میگو و همچنین عمل‌آوری آبزیان است. با ثبت برند تجاری اورگانا و تحول در بخش تحقیق و توسعه، شرکت تنوع بیشتری در تولید محصولات خود ایجاد کرده است.

اورگانا به عنوان یک برند شناخته شده در کشور، در حال حاضر تقریباً بیست محصول مختلف پروتئینی و گیاهی تولید می‌کند. با بهره‌برداری از کارشناسان فنی ماهر و کارکنان کارآزموده و خلاق، اورگانا همواره در تلاش است کیفیت و رضایتمندی مشتریان را ارتقا دهد. این شرکت از سیستم‌های مدیریتی مطابق با استانداردهای ISO 9001:2015، ISO 14001:2015، ISO 45001:2018 و IMS استفاده می‌کند.

موقعیت جغرافیایی اورگانا در نزدیکی بندر بوشهر و ساحل دریا، اسکله‌های صیادی و بازار محصولات کشاورزی استان فارس، به شرکت امکان دسترسی آسان به ماهی تازه، صید روز و محصولات کشاورزی مرغوب را می‌دهد. با استفاده از نیروهای ماهر و کارآمد و همچنین ماشین‌آلات پیشرفته، اورگانا توانسته است محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی تولید کند.

در کل، اورگانا به عنوان یک شرکت صنایع غذایی در بوشهر، تولید کنسرو ماهی، میگو و سایر محصولات پروتئینی و گیاهی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی را به عنوان برند شناخته شده‌ای در کشور ارائه می‌دهد.

جمع‌ بندی

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ اصلاً کار سختی نیست. جالب‌ تر اینکه این غذا خیلی سریع‌ تر درست می‌ شود؛ به شرط اینکه نکات ریز آن را رعایت کنید تا یک غذای سالم و خوشمزه داشته باشید. ما طرز تهیه را به طور کامل برایتان توضیح دادیم تا اگر تمایل به درست کردن این غذا دارید، خیلی راحت بتوانید مرحله به مرحله آن را پیش ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *