قورمه گوشت در دسته‌ بندی غذاهای خوشمزه و سنتی قرار می‌ گیرد. مواد متنوعی داخل آن وجود دارد. شاید خیلی از شما فقط نام این غذا را شنیده باشید و با طرز تهیه آن آشنا نباشید. از آنجایی که این یک غذای گوشتی و سنتی است، مطمئن باشید که از طعم آن لذت می‌ برید. چون که ذائقه اکثر ایرانی‌ ها چنین غذاهایی را می‌ پسندد. اگر می‌ خواهید با طرز تهیه قورمه گوشت آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

چگونگی تهیه قورمه گوشت

برای طرز تهیه قورمه گوشت باید راهکار زیر را در پیش بگیرید تا یک خورشت خوشمزه و جذاب داشته باشید.

مواد لازم

طرز تهیه قورمه گوشت در سه مرحله

برای اینکه یک خورشت سنتی خوشمزه داشته باشید، بهتر است از این چند مرحله پیروی کنید:

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که داخل قابلمه ۲ لیوان آب بریزید. سپس حرارت قابلمه را زیاد کنید تا آب جوش بیاید. در همین حین که آب در حال جوش آمدن است، شروع به خرد کردن گوشت گوسفندی کنید و تکه‌ های آن را کوچک کنید. سپس تکه‌ های خرد شده گوشت گوسفندی را به آب جوش اضافه کنید. کمی صبر کنید و منتظر بمانید تا کف گوشت از آن خارج شود.
یک ملاقه یا قاشق بردارید و کف‌ها را از روی سطح آب بردارید و دور بریزید. با انجام این کار بوی زهم گوشت گرفته می شود.

اکنون به سراغ پیازها بروید. نکته اینجاست که باید پیازها را درشت و خلالی خرد کنید. سپس آنها را همراه با چوب دارچین، زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه، برگ بو و دنبه خرد شده داخل قابلمه بریزید. درب قابلمه را بگذارید. اگر درب قابلمه خیلی محکم نیست، می‌ توانید آن را همراه با یک تکه پارچه تمیز روی قابلمه بگذارید.
۲ ساعت صبر کنید تا گوشت روی حرارت ملایم به طور کامل پخته شود. سپس تکه‌ های گوشت را از سر جای خودشان برگردانید. باید صبر کنید تا آبی که داخل قابلمه ریخته بودید، به طور کامل کشیده شود. بعد از این مرحله دنبه‌ ها کم کم روغن می‌داندازند.

در مرحله آخر بعد از اینکه متوجه شدید دنبه‌ ها به خوبی آب انداختند و تکه‌ های گوشت هم کاملاً سرخ شده هستند و اثری از خامی در آنها وجود ندارد، اجازه دارید نمک را به آن اضافه کنید. همانطور که می‌ دانید برای غذاهایی که گوشت قرمز داخل آنها وجود دارد، نمک باید دیرتر اضافه شود. در غیر این صورت گوشت حالت خامی پیدا می‌‌کند. در مرحله آخر تکه‌وهای گوشت همراه با دنبه آب شده را باید داخل ظرف بریزید. اکنون می‌ توانید این غذا را با برنج سرو کنید. البته خیلی از افراد عقیده دارند که قورمه گوشت را باید با نان سرو کرد.

با تمامی توضیحات ارائه شده که در اختیارتان قرار دادیم، اگر قصد دارید به سراغ تهیه کنسرو خورش های مختلف بروید، ما سایت اورگانا را پیشنهاد می‌ کنیم. این مجموعه کنسروهایی حاوی خورشت‌ های خانگی مانند کنسرو قرمه سبزی را در اختیارتان قرار می‌ دهد که طعم بسیار خوشمزه‌ای دارند. مزیت این است که در سریع‌ ترین زمان ممکن درست شده و تمامی مواد داخل آنها کاملاً پخته شده هستند و فرقی با غذای خانگی ندارند.

طرز تهیه قورمه گوشت

چرا اورگانا

شرکت صنایع غذایی یال‌زرد با نام تجاری اورگانا در منطقه صنعتی چغادک، واقع در شهرستان بوشهر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با هدف تولید کنسرو ماهی تن و میگو و عمل‌آوری آبزیان شروع به کار کرده است. با ثبت برند تجاری اورگانا و تحول در بخش تحقیق و توسعه، شرکت تنوع در تولید محصولات خود را ارائه داده است.

صنایع غذایی اورگانا به تولید برخی از محصولات غذایی مانند کنسرو قلیه میگو در ایران مشغول است و در حال حاضر بیش از بیست محصول مختلف پروتئینی و گیاهی را تولید می‌کند. شرکت در تلاش برای بهبود کیفیت و رضایت مشتریان خود است و از سیستم‌های مدیریتی مانند ISO9001:2015، ISO14001:2015، ISO45001:2018 و IMS استفاده می‌کند.

موقعیت جغرافیایی شرکت در نزدیکی ساحل دریا، اسکله‌های صیادی و بازار محصولات کشاورزی استان فارس، امکان دسترسی آسان به ماهی تازه و محصولات کشاورزی مرغوب را فراهم می‌کند. استفاده از نیروهای ماهر و کارآمد، ماشین‌آلات پیشرفته و رعایت کنترل کیفیت در فرایندهای تحویل گیری، نگهداری و پخت مواد اولیه، باعث تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت رقابتی می‌شود.

جمع‌ بندی

طرز تهیه قورمه گوشت را در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم. شما می‌ توانید این خورش خوشمزه را در منزل برای خودتان یا مهمانانتان درست کنید و اگر تمایل داشتید، آن را با نان یا با برنج سرو کنید. مطمئن باشید اگر یک بار با نکاتی که در بالا توضیح دادیم، این خورش را درست کنید، جزو روتین برنامه غذایی‌ تان خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *