اگر می‌ خواهید با طبع غذاها آشنا شوید، باید راجع به اینکه چه غذاهایی طبع گرم دارند و چه غذاهایی طبعشان سرد است، اطلاعات کافی داشته باشید. ما برای اینکه کارتان را راحت‌ تر کنیم، در این مقاله لیست غذاهای سرد را به شما معرفی خواهیم کرد که احتمالاً خیلی‌ ها دوست دارید با این موضوع آشنایی پیدا کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

چه غذاهایی طبع سرد دارند؟

بسیاری از مواد غذایی هستند که ما آنها را در دسته‌ بندی غذاهایی با طبع سرد و تر قرار می‌ دهیم.

مثلاً هندوانه یکی از مواد خوراکی به حساب می‌ آید که طبع سرد و تر دارد و افرادی که طبعشان سرد است، نباید خیلی از آن استفاده کنند. غذاهایی که به طور کل عامل دفع مکرر ادرار هستند، می‌ توانند در دسته‌ بندی غذاهایی با طبع سرد قرار بگیرند. این مواد معمولاً باعث خنک کردن بدن شده و بعد از اینکه آنها را استفاده می‌ کنید، سریعاً حس سرما و لرزش به شما دست می‌دهد و ممکن است عاملی برای افزایش درد معده هم باشد.

لیست غذاهای طبع سرد

لیست مواد غذایی و خوراکی هایی که طبعشان سرد است

برای این که با غذاهای سرد آشنا شوید، این قسمت را از دست ندهید‌ که می خواهیم تمام خوراکی‌ های با طبع سرد را به شما معرفی می‌ کنیم که شامل موارد زیر هستند:

عوارض خوردن غذاهای سرد

اکنون که با انواع غذاهای سرد آشنا شدید، می‌ دانید در مصرف مواد غذایی باید حالت متعادل داشت؛ یعنی در کنار مواد سرد، غذاهایی با طبع گرم هم استفاده کنید تا بدن شما دچار مشکل نشود‌ و در هیچ مورد افراط و تفریط نداشته باشید. از طرفی چنانچه شما جزو افرادی هستید که بیش از حد از لیست مواد و خوراکی بالا استفاده می‌ کنید، یعنی مواد غذایی سرد می‌ خورید، ممکن است یک سری عوارض را تجربه کنید.

مهمترین عارضه؛ حس بی‌ حالی، کسلی و کرختی در بدن است. همچنین خیلی از افراد ممکن است دچار مشکلات روده و معده شوند، سطح سیستم ایمنی با مصرف بیش از حد غذاهای سرد افت می‌ کند.

شما خیلی دیر بعد از مشکلات ساده‌ ای مثل سرماخوردگی بهبود پیدا خواهید کرد.

سر درد، مشکلات استخوانی و عضلانی از دیگر عوارض مصرف بیش از حد غذاهای طبع سرد است.

جلوگیری از عوارض غذاهای سرد

اگر جزو افرادی هستید که به لیست غذاهای سرد که در بالا معرفی کردیم، علاقه دارید، باید چاره‌ ای بیندیشید.

راهکاری که می‌ توانیم به شما معرفی کنیم، خیلی سخت نیست. فرض کنید که به خوردن ماهی علاقه زیادی دارید. ماهی غذایی است که به شدت طبع سردی دارد.

اول از همه اینکه ماهی را با سبزی پلو استفاده کنید تا جایی که می‌ توانید برنج جنوب را به کار بگیرید یا حتی ماهی جنوب را استفاده کنید که میزان سردی کمتری دارد.

بعد از خوردن ماهی حتماً از مواد خوراکی گرم استفاده کنید.

خرما بهترین گزینه بعد از مصرف غذاهای سردی مانند ماهی است که می‌ تواند تعادل را در بدن شما به وجود بیاورد.

از طرفی در فصل زمستان هم کمتر غذای سرد بخورید.

چرا اورگانا

اورگانا، شرکت صنایع غذایی یال‌زرد با نام تجاری، یک واحد تولیدی در منطقه صنعتی چغادک، شهرستان بوشهر است. این شرکت در زمینه تولید انواع کنسرو ماهی و میگو فعالیت دارد و همچنین آبزیان را عمل‌آوری می‌کند. با ثبت برند تجاری اورگانا و تحول در بخش تحقیق و توسعه، اورگانا تنوع در تولید محصولات خود را افزایش داده است.

یکی از دستاوردهای اورگانا، تولید کنسرو قلیه‌ میگو است که برای اولین بار در ایران صورت گرفته است. این شرکت در حال حاضر بیش از بیست محصول مختلف پروتئینی و گیاهی تولید می‌کند و به عنوان یک برند معتبر و پیشرو در کشور شناخته می‌شود.

اورگانا با استفاده از کارشناسان فنی، کارکنان ماهر و خلاق و سیستم‌های مدیریتی استاندارد (مانند ISO9001:2015، ISO14001:2015، ISO45001:2018 و IMS) تلاش می‌کند تا همواره کیفیت و رضایتمندی مشتریان را بهبود بخشد. کنترل دائمی فرایندهای تحویل گیری، نگهداری و پخت مواد اولیه و پایش سیستم انبارداری و ارسال محصولات تولید شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی اورگانا در نزدیکی ساحل دریا، اسکله‌های صیادی و بازار محصولات کشاورزی استان فارس، به شرکت امکان دسترسی به ماهی تازه، صید روز و محصولات کشاورزی با کیفیت را می‌دهد. با بهره‌گیری از نیروهای ماهر و کارآمد، استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته و تکنولوژی روز، اورگانا محصولاتی با کیفیت بالا، طعم لذیذ و قیمت رقابتی تولید می‌کند.

جمع‌ بندی

در این مقاله لیست غذاهای سرد را به شما معرفی کردیم. در نتیجه اگر طبع سردی دارید، می‌ دانید که از کدام مواد غذایی باید کمتر استفاده کنید یا در مصرف کدام یک تعادل بیشتری داشته باشید. همچنین عوارض این غذاها را به شما معرفی کردیم. کنسروها هم طبع سردی دارند اما اگر کیفیت غذایی آنها بالا باشد، می‌ توانید تا حدی از خواص آنها نیز بهره‌ مند باشید. ما کنسروهای با کیفیت سایت صنایع غذایی اورگانا را به شما پیشنهاد می‌ کنیم که باعث می‌ شود از طعم غذاها و خورشت‌ های مختلف و همچنین ماهی لذت کافی را ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *