قطعاً می‌ دانید که غذاها دو طبع گرم و سرد دارند و هر کدام در دسته‌ بندی جداگانه‌ای قرار می‌ گیرد. ویژگی‌ های این غذاها با یکدیگر متفاوت است. اگر می‌ خواهید با لیست مناسب‌ ترین غذاهای طبع گرم آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. در حقیقت این غذاها را به شما معرفی می‌ کنیم تا اگر خواستید غذاهایی با طبع گرم درست کنید، بدانید که مناسب‌ ترین گزینه‌ ها کدام هستند.

لیست غذاهای طبع گرم

غذای طبع گرم به چه معناست؟

قبل از اینکه بخواهیم لیست این غذاها را معرفی کنیم، اول باید یک تعریف راجع به آنها داشته باشیم.

غذاهای طبع گرم یعنی غذاهایی که باعث ایجاد گرمی در بدن می‌ شوند. در واقع مصرف آنها می‌ تواند برای مغز، قلب‌ کلیه، معده و روده فواید زیادی داشته باشد و افراد را پر انرژی تر و سرحال‌تر کند؛ مخصوصاً برای افرادی که طبع سرد دارند، این گزینه بسیار عالی است.

در واقع اگر شما مزاج شناسی انجام داده باشید، متوجه می‌ شوید که غذای طبع سرد برایتان بهتر است یا طبع گرم. اگر هم پیش از این؛ چنین کاری را کرده ‌اید، ما در ادامه لیست غذاهایی را به شما معرفی می‌ کنیم که طبع گرم دارند و جزو مناسب‌ ترین گزینه‌ ها هستند.

مواد غذایی که به گرم شدن طبع غذا کمک میکنند

در این قسمت لیست مناسب‌ ترین مواد غذاهای طبع گرم را آورده این تا اگر قصد درست کردن غذاهای گرم را دارید، بدانید که باید به سراغ چه مواد غذایی بروید.

گوشت با طبع گرم

–  زبان و چشم

میگو

– پاچه

– گوشت گوسفندی

– مرغ محلی

– بوقلمون

– جگر سیاه و سفید

نکته مهم: اگر می‌ خواهید غذایی درست کنید که طبع گرم داشته باشد، باید از این گوشت‌ ها داخل آن استفاده کنید. به عنوان مثال قورمه سبزی با گوشت گاو خیلی طبع گرمی ندارد اما قورمه سبزی با گوشت گوسفند یکی از بهترین و مناسب‌ ترین غذاهای طبع گرم به شمار به حساب می‌ آید.

روغن های طبع گرم

اگر می‌ خواهید غذاهایتان را به طبع گرم تبدیل کنید، کافی است این روغن‌ ها را داخل غذای خود استفاده کنید و خواهید دید که یک غذای طبع گرم خوشمزه خواهید داشت.

لیست31 غذای طبع گرم

  1. کباب برگ
  2. بریانی
  3. کباب کوبیده
  4. کاچی
  5. نخود آب
  6. آبگوشت
  7. حلیم گندم
  8. اشکنه
  9. آش شعله قلمکار
  10. دم پختک
  11. شیرین پلو
  12. سبزی پلو
  13. مرصع پلو
  14. قیمه
  15. کوفته ریزه
  16. حلوا
  17. دلمه بادمجان
  18. کوکو سبزی
  19. سبزی پلو
  20. خوراک لوبیا قرمز
  21. سوهان
  22. بستنی سنتی
  23. خوراک کنگر
  24. فسنجان
  25. نیمروی پیاز
  26. تخم مرغ
  27. تاس کباب
  28. فلافل نخود
  29. برنج کته‌ ای جنوب
  30. گوشت خروس و کبوتر
  31. آبگوشت کلم قمری

بهترین غذاهای طبع گرم

فواید غذاهایی با طبع گرم

اکنون که با غذاهای طبع گرم آشنا شدید، باید کمی راجع به فواید آنها هم بدانید. فوایدشان به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

البته همه فوایدی که نام بردیم، در صورتی به بدن شما می‌ رسد که مواد غذایی با طبع گرم را به مقدار مناسب استفاده کنید و در مصرف آنها زیاده‌ روی نداشته باشید. اگر هم قصد تهیه کنسرو خورشت قورمه سبزی یا قیمه را دارید که طبع گرمی دارند، کافی است که به سایت اورگانا مراجعه کنید. خیالتان راحت است که این مواد داخل خورشت به خوبی پخته شده‌ اند. در نتیجه می‌ توانند فواید زیادی به بدنتان برسانند.

جمع‌ بندی

آشنایی با لیست مناسب‌ ترین غذاهای طبع گرم به شما کمک می‌ کند تا بدانید که در صورت داشتن طبع سرد، باید از چه غذاهایی بیشتر استفاده کنید. غذاهایی که گفتیم، برای فصل زمستان هم گزینه مناسبی هستند و باعث می‌ شوند که بدنتان گرم شود و کمتر با مشکلاتی مثل خستگی مواجه شوید.

سوالات متداول

  1. چه معنایی را دارد که یک غذا طبع گرم داشته باشد؟

وقتی درباره طبع گرم یک غذا صحبت می‌کنیم، به این معناست که مصرف آن غذا باعث افزایش گرمای داخل بدن می‌شود. از نظر طب سنتی، هر غذا دارای طبعی است که می‌تواند به بدن گرما یا سردی بدهد. غذاهای طبع گرم به عنوان غذاهایی شناخته می‌شوند که پس از مصرف آنها، گرمای بدن افزایش می‌یابد. مصرف این غذاها ممکن است به افرادی که طبع سرد دارند، انرژی می‌دهد و باعث احساس سرحالی و شادابی می‌شود. همچنین، معتقد برخی است که این غذاها فوایدی برای سیستم عصبی، قلب، کلیه، معده و روده دارند.

  2. چرا مصرف غذاهای طبع گرم می‌تواند برای مغز، قلب، کلیه، معده و روده فواید زیادی داشته باشد؟

مصرف غذاهای طبع گرم می‌تواند برای مغز، قلب، کلیه، معده و روده فواید زیادی داشته باشد به دلایل زیر:

  1. افزایش گرمای بدن: غذاهای طبع گرم باعث افزایش دمای بدن می‌شوند که می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی کمک کند.
  2. تحریک خونرسانی: مصرف غذاهای طبع گرم می‌تواند به بهبود خونرسانی به قلب و عروق خونی کمک کند. این ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط باشد.
  3. تنظیم کنترلی کلیه: غذاهای طبع گرم ممکن است به تنظیم کارکرد کلیه‌ها کمک کنند و در حفظ سلامتی آنها مؤثر باشند.
  4. تقویت سیستم گوارشی: مصرف غذاهای طبع گرم می‌تواند به بهبود عملکرد معده و روده کمک کند. این ممکن است باعث بهبود هضم و جذب مواد غذایی شود و مشکلات مربوط به گوارش را کاهش دهد.

مهم است بدانید که این ادعاها بر اساس آیات و تجربیات طب سنتی و مردمی است و نیاز است که هر فرد با توجه به وضعیت خود و با مشاوره پزشک خود تغذیه مناسبی را انتخاب کند.

چرا اورگانا

شرکت صنایع غذایی یال‌زرد با نام تجاری اورگانا در منطقه صنعتی چغادک در شهرستان بوشهر واقع شده است. این شرکت با هدف تولید کنسرو ماهی تن و میگو و عمل‌آوری انواع آبزیان تأسیس شده است. با ثبت برند تجاری اورگانا و تحول در بخش تحقیق و توسعه، شرکت به تنوع در تولید محصولات خود پرداخته است.

شرکت صنایع غذایی اورگانا با بهره‌گیری از سرمایه انسانی مجرب، واحد تحقیق و توسعه پیشرفته و آزمایشگاه مدرن، توانسته است برای اولین بار در ایران کنسرو قلیه‌میگو را تولید کند. در حال حاضر، با تولید نزدیک به بیست محصول مختلف پروتئینی و گیاهی، اورگانا به عنوان یک برند معروف و سرآمد در کشور شناخته می‌شود.

شرکت اورگانا با بهره‌گیری از کارشناسان فنی، کارکنان ماهر و خلاق و سیستم‌های مدیریتی استاندارد، همواره در تلاش برای بهبود کیفیت و رضایت مشتریان خود بوده است. کنترل مستمر فرایندهای تحویل گیری، نگهداری و پخت مواد اولیه و پایش سیستم انبارداری و ارسال محصولات تولیدی، مهمترین مولفه‌ها برای رسیدن به این هدف محسوب می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی شرکت در نزدیکی بندر بوشهر و ساحل دریا، اسکله‌های صیادی و بازار محصولات کشاورزی استان فارس، امکان دسترسی به ماهی تازه و صید روز و محصولات کشاورزی با کیفیت را تسهیل می‌کند. استفاده از نیروهای ماهر و کارآمد، همراه با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته در صنایع غذایی و کنسروسازی، به تولید محصولاتی با طعم و کیفیت برتر و قیمت رقابتی منجر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *