قرمه سبزی یکی از غذاهای مورد علاقه و سنتی ما ایرانی‌ ها است. حتی در مسافرت‌ ها هم ترجیح می‌ دهیم که هر طور شده این غذا را درست کنیم و از طعم آن لذت ببریم. در واقع جزو غذاهایی به حساب می‌ آید که هیچگاه از آن خسته نمی‌ شویم اما به هر حال بعضی از اوقات وقت غذا درست کردن نداریم یا به هر دلیلی مجبور به تهیه کنسروها می‌ شویم. اگر شما هم قصد خرید کنسروها را دارید، باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. ما در این مقاله می‌ خواهیم راجع به نکات خرید کنسرو قورمه سبزی با شما صحبت کنیم. پس این مقاله این قسمت را از دست ندهید.

راهنمای خرید کنسرو قورمه سبزی

اگر قصد خرید این کنسروها را دارید، حتماً باید به یک سری نکات دقت کنید تا بتوانید یک کنسرو سالم و خوشمزه را در اختیار داشته باشید.

خرید کنسرو قورمه سبزی

قیمت کنسرو قورمه سبزی

طرز تهیه کنسرو قورمه سبزی

جمع‌ بندی

نکات خرید کنسرو قورمه سبزی را حتماً باید جدی بگیرید. زیرا اگر شما کنسروی خریداری کنید که آسیب دیده باشد؛ قطعاً به بدن شما ضررهای جبران ناپذیری وارد می‌ کند. به طوری که ممکن است به بیماری‌ های سخت دچار شوید. پس اگر سلامتیتان برایتان مهم است، حتماً به سراغ کنسروهایی بروید که مطمئن هستید سالم و اورجینال هستند.

 

سوالات متداول

  1. آیا می‌توانید راهنمایی کنید که چگونه می‌توانیم کنسرو قورمه سبزی را درست کنیم؟

    ما می‌توانیم طرز تهیه قورمه سبزی کنسزو شده را به شما آموزش دهیم؛ البته باید توجه داشته باشید که تهیه قورمه سبزی تازه و با استفاده از مواد اولیه تازه همیشه بهتر است، اما اگر به هر دلیلی قادر به پختن قورمه سبزی تازه نیستید، کنسرو می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

    در زیر یک روش ساده برای تهیه کنسرو قورمه سبزی را برای شما توضیح می‌دهم:

    مواد لازم:

    • گوشت چرخ کرده: 500 گرم
    • سبزی خورشتی (نعنا، تره، جعفری و پیازچه): به میزان دلخواه
    • لپه: 1 عدد
    • لیمو عمانی: 1 عدد
    • پیاز: 1 عدد متوسط
    • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
    • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
    • زرشک: برای تزیین (اختیاری)
    • نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

    طرز تهیه:

    1. در یک قابلمه، روغن را گرم کنید و پیاز را تفت دهید تا سبک شود و رنگ طلایی بگیرد.
    2. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ تغییر کند و آب گوشت تبخیر شود.
    3. سپس رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه را به قابلمه اضافه کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
    4. سبزی خورشتی را بشویید، ریش ریش کنید و به قابلمه اضافه کنید.
    5. لیمو عمانی را به دو نیمه تقسیم کنید. یکی از نیمه‌ها را به قابلمه اضافه کنید و نیمه دیگر را برای تزیین نگه دارید.
    6. لپه را داخل قابلمه قرار دهید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
    7. قابلمه را با درپوش بپوشانید و بر روی حرارت کم بگذارید تا حدود 1-2 ساعت بجوشد و مواد در کنسرو پخته شوند.
    8. پس از پخت کامل، قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مدت چند دقیقه خنک شود.
    9. قابلمه را باز کرده و محتویات را در بشقاب‌های تمیز و سرو کنید.

     2. چگونه می‌توانم قورمه سبزی را برای مدت طولانی نگهداری کنم؟

برای نگهداری قورمه سبزی به مدت طولانی، می‌توانید از روش کنسرو کردن استفاده کنید. در زیر یک روش معمول برای کنسرو کردن قورمه سبزی را توضیح می‌دهم:

مواد لازم:

  • قورمه سبزی آماده
  • ظرف‌های کنسرو خالی
  • درپوش‌های محکم برای ظرف‌های کنسرو
  • قابلمه بزرگ برای آب‌پز کردن

طرز تهیه:

  1. قورمه سبزی را در بشقاب‌های کنسرو خالی بریزید. مطمئن شوید که هر بشقاب حدود ۲/۳ ظرف را پر کنید تا در هنگام آب‌پز کافی جا برای انبساط باقی بماند.
  2. درپوش‌های محکم را روی بشقاب‌ها قرار دهید. باید اطمینان حاصل شود که درپوش‌ها به خوبی بسته شده‌اند تا آب هنگام آب‌پز وارد قورمه سبزی نشود.
  3. قابلمه بزرگ را با آب پر کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.
  4. وقتی آب جوشید، بشقاب‌های حاوی قورمه سبزی را داخل قابلمه قرار دهید. مطمئن شوید که آب تا درپوش‌ها برسد و بشقاب‌ها کاملاً غوطه‌ور شوند.
  5. قابلمه را با درپوش خود بپوشانید و حرارت را کم کنید. قورمه سبزی را به مدت حدود ۲ ساعت آب‌پز کنید.
  6. پس از آب‌پز کامل، قابلمه را از روی حرارت بردارید و قرار دهید تا خنک شود.
  7. بشقاب‌های کنسرو را از قابلمه خارج کنید و در جای خنک و تاریک قرار دهید تا کاملاً خنک شوند.
  8. بعد از خنک شدن، درپوش‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که درپوش‌ها به خوبی بسته شده‌اند.
  9. قورمه سبزی کنسرو شده را در یخچال نگهداری کنید. معمولاً می‌توانید آن را تا چند هفته در یخچال نگهداری کنید.

پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف قورمه سبزی کنسرو شده، آن را مجدداً بجوشانید تا اطمینان حاصل شود که به طور کامل گرم شده و ایمنی غذایی حفظ شده است. همچنین، اگر در هنگام نگهداری هرگونه تغییر رنگ، بو یا طعم غیرعادی در قورمه سبزی مشاهده کنید، بهتر است آن را دور بیاندازید.

لطفاً توجه داشته باشید که فرایند کنسرو کردن ممکن است در مواد غذایی مختلف متفاوت باشد. همچنین، با توجه به تغییرات در فرایند تهیه و نگهداری غذا در طول زمان، بهتر است دستورالعمل‌های به روز شده را مطالعه کرده و راهنمایی‌های مربوط به مواد غذایی خاص را دنبال کنید.

چرا صنایع غذایی اورگانا

شرکت صنایع غذایی یال‌زرد با نام تجاری اورگانا یک شرکت تولیدی در بوشهر، ایران است. این شرکت در منطقه صنعتی چغادک واقع شده و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع کنسرو ماهی و میگو و همچنین عمل‌آوری انواع آبزیان آغاز کرده است. اورگانا با ثبت برند تجاری خود و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه، تنوع بیشتری در تولید محصولات خود ایجاد کرده است.

یکی از دستاوردهای اورگانا، تولید کنسرو قلیه‌ میگو است که برای اولین بار در ایران صورت گرفته است. شرکت از منابع انسانی مجرب و دارای واحد تحقیق و توسعه پیشرفته و آزمایشگاه مدرن استفاده می‌کند. در حال حاضر، صنایع غذایی اورگانا برندی معروف و مشهور در کشور است و تقریباً بیست نوع محصول پروتئینی و گیاهی مختلف تولید می‌کند.

اورگانا با بهره‌گیری از کارشناسان فنی ماهر، کارکنان کارآزموده و خلاق و سیستم‌های مدیریتی استاندارد مانند ISO9001:2015، ISO14001:2015، ISO45001:2018 و IMS، همواره در تلاش برای بهبود کیفیت و رضایت مشتریان خود بوده است. کنترل مستمر فرآیندهای تحویل گیری، نگهداری و پخت مواد اولیه به همراه پایش سیستم انبارداری و ارسال محصولات تولیدی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

موقعیت جغرافیایی اورگانا در نزدیکی بندر بوشهر و ساحل دریا، اسکله‌های صیادی و بازار محصولات کشاورزی استان فارس، به شرکت دسترسی آسان به ماهی تازه، صید روز و محصولات کشاورزی مرغوب را می‌دهد. همچنین، استفاده از نیروهای ماهر و کارآمد و بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته در صنایع غذایی و کنسروسازی، منجر به تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *