تن ماهی

همه چیز در مورد تن ماهی که باید بدانید :درحال‌حاضر اکثر افراد به دلیل مشغله‌های کاری و نبود وقت کافی نمی‌توانند به پخت‌وپز بپردازند. درنتیجه ترجیح می‌دهند غذاهای حاضری را تهیه کرده و مصرف کنند. تن ماهی یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در میان افراد، به‌خصوص ایرانی‌ها بسیار محبوبیت داشته و از سال‌های دور بین اشخاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به‌صورت کاملاً بهداشتی در کارخانه‌های مربوطه به وسیله دستگاه‌های مختلف، فرآوری، تولید و بسته بندی می‌شود.

فواید تن ماهی

برخلاف غذاهای حاضری ناسالم همانند فست‌فود این خوراکی بسیار مقوی بوده و بخشی از پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. از سوی پزشکان و متخصصان تغذیه مصرف ماهی به‌عنوان وعده غذایی در هفته ۲ بار توصیه می‌شود. اما اکثر افراد به‌خاطر دردسرهای پاک کردن و پخت‌وپز ماهی، مصرف آن را به یک‌بار در ماه یا چند ماه یک‌بار کاهش داده‌اند. در برخی مواقع نیز به خرید و خوردن کنسرو ماهی و کنسرو میگو روی می آورند.

این محصول حاوی ویتامین های گروه ب، امگا ۳، پروتئین و اسیدهای چربی است و قطعاً در تقویت کردن بدن نقش بسزایی دارد. برای اینکه بتوانید با این خوراکی خوشمزه به طور کامل آشنا شده و از خواص تن ماهی به خوبی آگاه شوید. به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. چون قطعا اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می گیرد.

بررسی روند تولید تن ماهی

اولین اقدام که برای تولید تن ماهی باید انجام شود، صید ماهی‌های محبوب از قبیل: گون، زرده، صارم و هیدر است. بعد از گذراندن این مرحله و انجام شدن شست‌وشو به وسیله دستگاه‌های پیشرفته، ماهی‌ها در سرد خانه منجمد شده تا از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری شود. برای تولید کنسرو ماهی افراد هر بار باید مقدار مناسبی از ماهی‌ها را از سرد خانه خارج کرده و پس از بین رفتن یخ زدگی، آن‌ها برای انجام عملیات‌های دیگر به خط تولید بفرستند. البته پیش از فرستادن ماهی‌ها به خط تولید، پوست آن‌ها در برابر دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد جدا شده، همچنین جداسازی سر و تخلیه شکم آن‌ها نیز به واسطه دستگاه‌های مختلف انجام می‌پذیرد.

پس از اتمام این مراحل ماهی‌ها باید مجدد شست و شو‌ داده شوند. محبوب‌ترین ماهی در میان افراد خصوصا ایرانی‌ها تون است که از ۲ نوع سفید و قرمز آن برای تولید کنسرو ماهی استفاده می‌شود. شست‌وشو و ضدعفونی کردن ماهی‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین ترتیب توسط دستگاه های پیشرفته و با فشار آب زیاد انجام می‌گیرد‌. در این قسمت مراحل اولیه تولید کنسرو تن ماهی در کارخانه را به ترتیب و با جزئیات برای شما عزیزان شرح می دهیم.

مرحله اول پخت اولیه

پس از اینکه تمام مراحل فوق به خوبی پشت سر گذاشته شد، حالا نوبت به مرحله پخت اولیه است. این پخت در سه مرحله شامل پخت تحت فشار بخار آب، پخت در هوای داغ ، پخت مرطوب و پخت حرارت خشک، انجام می‌شود. بهره‌گیری از پخت اولیه نه تنها موجب جداسازی استخوان‌ها شده، بلکه قوام و ماندگاری گوشت را نیز به حدی چشم‌گیری بالا می‌برد. انتخاب روش های پخت اولیه باید بر اساس نوع تن و ماهی صورت بگیرد.

مرحله دوم ( قرارگرفتن تن ماهی در قوطی )

پس از اینکه تمامی اقدامات برای پخت اولیه صورت گرفت در مرحله بعد باید گوشت درون قوطی قرار بگیرد، به طوری که قوطی پر شود. اندازه و سایز قوطی بر اساس مقدار و نوع ماهی تعیین می‌گردد. قوطی‌های مورد نیاز پیش از استفاده به خوبی شست‌وشو داده شده و ضدعفونی می‌شوند. توجه داشته پیش از مصرف حتما قوطی تن ماهی را درون آب جوش قرار دهید.

مرحله سوم ( هواگیری قوطی )

بعد از اقدامات فوق مرحله سوم برای تولید تن ماهی هواگیری قوطی است. با بکارگیری این روش پیش از بستن درب قوطی یک خلا ایجاد می‌شود. این خلاء از ایجاد آسیب به درز‌ها ممانعت کرده و همچنین وجود تورم قوطی برای افراد راحت‌تر قابل مشاهده می‌شود.

ماهی تن

برای خرید کنسرو ماهی تن با فلفل در روغن کلیک کنید

کلام آخر

همانطور که ملاحظه کردید ما در این مقاله توضیحات لازم در رابطه با تن ماهی و روند تولید آن را به سمع و نظر شما عزیزان رساندیم. علاوه بر بهره گیری از کنسرو ماهی می‌توانید از کنسرو میگو نیز استفاده کنید. برخی افراد به دلیل کهولت سن یا بیماری های مختلف نمی‌توانند تن ماهی را به علت چربی زیاد مصرف کنند. بنابراین تولید کننده ها این مسئله را در نظر گرفته و برای این افراد به تولید تن ماهی رژیمی پرداخته اند. اگر قصد دارید ماهی و کنسرو های معتبر و خوشمزه را خریداری کنید به شما پیشنهاد میکنیم حتما از سایر محصولات شرکت اورگانا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *