خورش قورمه سبزی یکی از غذاهای پرطرفدار در کشور ما ایران است. جالب‌ تر اینجاست؛ افرادی که در ایران زندگی نمی‌ کنند و اصلاً با این غذا آشنایی ندارند، زمانی که برای اولین بار آن را می‌ چشند؛ به طعمش علاقمند می‌ شوند. با این وجود بسیار مهم است که قورمه سبزی را چگونه درست کنید. اگر شما بتوانید با طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی آشنا شوید، یعنی از بقیه جلوتر هستید. قطعاً هیچ کس طعم خورش شما را فراموش نخواهد کرد. با ما همراه باشید تا برایتان توضیح دهیم چگونه یک قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه درست کنید.

پروسه تهیه قورمه سبزی مجلسی

برای اینکه یک قورمه سبزی مجلسی یا به اصطلاح رستورانی داشته باشید، باید به تمام نکات ریز دقت کنید که ما آنها را برایتان آماده کرده‌ ایم.

طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی

مواد لازم برای چهار نفر

۳۰۰ گرم گوشت خورشتی
۵۰۰ گرم سبزی خورشتی قورمه سبزی
یک پیاز بزرگ
۱۵۰ گرم لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز به انتخاب خودتان
۴ عدد لیمو عمانی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آبغوره، آب نارنج، روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قورمه سبزی مجلسی

برای آشنایی با طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی باید این قسمت را به طور کامل مطالعه کنید.

اولین کاری که  باید انجام دهید، این است که از شب قبل لوبیا قرمز را خیس کنید. البته به مدت ۴ تا ۵ ساعت هم این کار کفایت می‌ کند تا نفخ لوبیا گرفته شود. اما اگر از شب قبل این کار را انجام دهید، نتیجه بهتر خواهد بود. اگر هم می‌ خواهید نفخ لوبیا بهتر گرفته شود، ۲ تا ۳ بار آب کاسه را عوض کنید.

برای بار گذاشتن قورمه سبزی مجلسی پیازها باید به صورت نگینی خرد شوند. هر چقدر که پیازها را ریزتر کنید، قورمه سبزی بهتر جا می‌ افتد و نتیجه کار بهتر خواهد بود. مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید، پیازها را داخل آن ریخته و تفت دهید تا کمی سبک شوند.

سپس کمی زردچوبه و در صورت تمایل فلفل سیاه را به پیاز در حال تفت اضافه کنید تا ادویه‌ ها به خوبی با پیاز ترکیب شوند. سپس گوشت شسته شده و خرد شده را داخل قابلمه بریزید.

توصیه می‌ کنیم که قطعات گوشت خیلی درشت نباشد؛ چرا که پخت آن دیرتر انجام می‌ شود. از طرفی ظاهر خورش را هم زیبا نمی‌ کند. سپس گوشت را تفت بدهید. بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد و حالت سرخ شده پیدا کرد، آب لوبیا قرمز را بیرون بریزید و لوبیاها را وارد غذا کنید. یک الی دو دقیقه آن را تفت دهید. سپس ۳ لیوان آب را به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله حرارت زیر قابلمه باید زیاد باشد.

طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی

 

بعد از اینکه آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید. با انجام این کار لوبیا و گوشت به آرامی پخته می‌ شوند.

حدود دو ساعت بعد دیگر پخت آنها به طور کامل انجام شده، اکنون می‌ توانید سبزی خورشتی را اضافه کنید که از قبل پاک کرده، شستشو داده‌اید و سرخ کرده‌اید.

اگر سبزی را از قبل سرخ نکرده‌اید، در این مدت زمان می‌ توانید آنها را داخل ماهتابه با کمی روغن مایع سرخ کنید.

نکته مهم برای طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی اینجاست که هر چقدر سبزی بیشتر سرخ شده باشد، رنگ قورمه سبزی تیره‌ تر و مجلسی‌ تر می‌ شود.

بعد از یک ساعت می‌ توانید سبزی سرخ شده را به غذا اضافه کنید. بعد از آن شروع به اضافه کردن لیمو عمانی‌‌ها کنید. می‌ توانید در این مرحله مقدار کمی آب نارنج، آبغوره و فلفل سیاه هم به غذا اضافه کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید گوشت به طور کامل پخته شده، نمک را اضافه کنید.

اگر در هر مرحله متوجه شدید که آب خورش کم شده، می‌ توانید به آن آب اضافه کنید‌. در ۱۵ دقیقه نهایی می‌ توانید فلفل سیاه، ادویه یا نمک را به اندازه دلخواه به غذا اضافه کنید. بعد از اینکه غذا به طور کامل روغن انداخت، می‌ توانید آن را سرو کنید.

اگر با وجود همه توضیحاتی که داده شد، می‌ خواهید خورش قورمه سبزی مجلسی را به صورت آماده خریداری کنید، ما سایت صنایع غذایی اورگانا را معرفی می‌ کنیم. کنسرو قورمه سبزی مجلسی اورگانا داخل این سایت به صورت اصل و اورجینال به شما ارائه داده می‌ شود. با تهیه آن می‌ توانید یک غذای سریع و خوشمزه داشته باشید و از طعم آن لذت ببرید.

در پایان اگر به دنبال غذاهای سالم هستید که در هنگام رژیم بتواند جای خالی غذاهای چرب و خوشمزه را پر کند ما به شما بهترین تن ماهی رژیمی را که یکی دیگر از محصولات صنایع غذایی اورگانا هست را معرفی میکنیم؛ همچنین دیدن محصول انحصاری، سالم، مقوی و خوش‌طعم اورگانا یعنی کنسرو قلیه میگو را از دست ندهید.

جمع‌ بندی

بدون شک خورش قورمه سبزی یکی از مواد غذایی بسیار محبوب است. در ایران اکثریت افراد به این غذا علاقمند هستند‌. در این مقاله طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی را به شما آموزش دادیم. اگر نکات ریز بالا را در نظر داشته باشید، یک غذای خوشمزه خواهید داشت که نه تنها طعم اعجاب انگیزی دارد، بلکه از لحاظ ظاهر هم بسیار چشم نواز خواهد بود.

چرا اورگانا؟

اورگانا؛ نام برندی که با پیشروی در صنعت غذایی، به تولید انواع کنسروهای ماهی و میگو با کیفیت بی‌نظیر در منطقه صنعتی چغادک در شهرستان بوشهر مشغول است. این شرکت با شروع فعالیت به تولید محصولات خود با برند اورگانا، به تحقیقات و توسعه جدید نگاهی نو و موفق به‌روزآوری در تولید خود داد. با داشتن واحد R&D پیشرفته و آزمایشگاه مدرن، اورگانا اقدام به تولید کنسرو قلیه‌میگو که نخستین تولید این ژانر در ایران بود، نمود. اکنون، اورگانا با مجموعه‌ای حاوی تقریباً بیست محصول متنوع و لذیذ، به عنوان یک برند برجسته و معتبر در کشور شناخته می‌شود.

اورگانا با بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر و مجرب، زیرساخت‌های مدرن و استفاده از سیستم‌های مدیریتی با استانداردهای بین‌المللی، تضمین کیفیت و رضایت مشتریان را به عنوان اولویت اصلی خود قرار داده است. موقعیت استراتژیک این کارخانه نزدیک به ساحل دریا، اسکله‌های صیادی و بازارهای محصولات کشاورزی استان فارس، امکان دستیابی به ماهی تازه و صید روز را فراهم ساخته است. با بهره‌گیری از تکنولوژی روز و توانمندی کارکنان ماهر، اورگانا به تولید محصولاتی با کیفیت جهانی و قیمتی رقابتی دست یافته و به عنوان یک نماد از لذت و کیفیت در عرصه صنایع غذایی شناخته می‌شود.

اورگانا با ایجاد یک زیرساخت مدرن و به‌روز، به کنترل دائمی فرآیندهای تحویل گیری، نگهداری، و پخت مواد اولیه پرداخته و با پیشرفت‌های طی شده در سیستم انبارداری، اطمینان از ارسال محصولات با کیفیت بالا به بازار را تضمین کرده است. همچنین، اورگانا با اتکا به استراتژی جغرافیایی منحصر به فرد خود، از نزدیکی به ساحل دریا و محل استراتژیک بندر بوشهر بهره‌مند شده و از این طریق به صورت مستقیم به مواد اولیه با کیفیت، از جمله ماهی تازه و محصولات کشاورزی مرغوب دسترسی دارد.

از لحاظ مدیریتی، اورگانا با داشتن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO9001:2015، ISO14001:2015، ISO45001:2018 و IMS، علاوه بر ارتقاء مداوم کیفیت، به حفظ استانداردهای حفاظت محیطی و ایمنی شغلی نیز پرداخته است. این شرکت به عنوان یک نمونه برتر در تولید محصولات پروتئینی و گیاهی باکیفیت جهانی، تضمینی برای اطمینان مشتریان خود ارائه می‌دهد و در بازار رقابتی صنایع غذایی به عنوان یک پیشوای نوآور و معتبر به شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *