یکی از غذاهای آماده‌ای که در یخچال اکثر خانه‌های ایرانی وجود دارد، کنسرو تن ماهی است. این مواد غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و قیمت مناسبی دارد. به دلیل وجود یک سری مواد می‌توان به مدت زمان طولانی آن را نگه‌ داری و مصرف کرد. توجه داشته باشید درست است که این غذا یک مواد غذایی مجزا محسوب می‌شود.

اما زیرمجموعه‌ هایی دارد که هر یک از آن‌ها با طعم‌های متنوعی تولید و به فروش می‌رسند. نحوه مصرف تن ماهی برحسب ذائقه و سلیقه افراد متفاوت است. برخی تن ماهی را به‌ تنهایی با نان و برنج می‌خورند. اما برخی دیگر به تهیه انواع سالاد و خوراک‌های ساده و دانشجویی می‌پردازند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع کنسرو های اورگانا به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید

پس دلیل محبوبیت تن ماهی به عوامل مختلفی برمی‌گردد و همین باعث می‌شود فروش آن روزبه‌روز افزایش پیدا کند. درست است که این غذا فرآوری شده و در بسته‌بندی‌های مورد اعتماد و استاندارد تولید و عرضه می‌شود. اما متأسفانه بدلیل یک سری عوامل برخی افراد سودجو با نام برندهای معتبر به تولید و توزیع انواع کنسرو و تن ماهی نامرغوب می‌پردازند.

کنسرو تن ماهی

پس افراد باید حتماً این مسئله را در نظر داشته باشند که خرید غذاهای کنسرو شده و آماده باید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت صورت بگیرد.
بدون شک یکی از برندهایی که می‌توانید با اطمینان خاطر از آن خرید کنید، اورگانا است. برای آشنایی هر چه بیشتر شما به بررسی یک سری نکات در رابطه با دلیل محبوبیت کنسرو تن ماهی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

ارزش غذایی کنسرو ماهی یکی از دلایل محبوبیت آن

علاوه‌ بر رنگ و طعم غذا مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود یک مواد غذایی از سوی افراد زیادی انتخاب شود، ارزش غذایی آن است. حالا ارزش غذایی به چه معناست؟ ارزش غذایی برمی‌گردد به خواص و فواید ترکیبات موجود در آن خوراک، در نتیجه برای تن ماهی نیز ارزش غذایی وجود داشته و جدول ارزش غذایی این خوراک برای افراد زیادی اهمیت دارد. در این قسمت به بررسی ارزش غذایی ۱۰۰ گرم کنسرو تن ماهی در روغن می‌پردازیم.

بیشتربخوانید: همه چیز در مورد تن ماهی که باید بدانید

• کالری ۱۸۶
• پروتئین ۲۶٫۵ گرم
• پتاسیم ۳۳۳ میلی‌گرم
• کلسترول ۳۱ میلی‌گرم
• سدیم ۳۹۶ میلی گرم
• چربی کل ۸٫۱ گرم
• چربی اشباع ۱٫۳ گرم

البته ارزش غذایی تن ماهی تنها به‌ همین موارد ختم نمی‌شود. بلکه در این تن وجود تیامین ویتامین ب ۶، فسفر، مس، آهن، ریبوفلاوین، زینک، منیزیم، پانتوتنیک محرز شده اما مقدار واحد و دقیقی برای آن ها در نظر گرفته نشده است.

۲ مورد از فواید قابل توجه برای تن ماهی

در قسمت پیشین به ارزش غذایی تن ماهی اشاره کردیم. پسکنسرو تن ماهی با این ارزش غذایی قابل اهمیت، بدون شک فواید فواید و خصوصیات زیادی دارد. در این قسمت به چند مورد از فواید این ماده غذایی به طور مجزا و تکفیک شده اشاره می کنیم.

جلوگیری از ابتلا به سرطان

می‌دانید سرطان یکی از بیماری‌های بسیار وحشتناک و غیر قابل‌ تحمل بوده که می‌تواند سیستم ایمنی افراد را به‌ شدت ضعیف کند. اما افراد برای این‌ که امکان ابتلا به سرطان را کاهش دهند، باید برنامه غذایی مناسبی برای خود داشته باشند. به‌ عنوان مثال مصرف تن ماهی از مبتلا شدن به سرطان‌های لوزالمعده، تخمدان، مری، معده و … جلوگیری کرده و برحسب وجود امگا ۳ فراوان می‌تواند برای تمامی رده سنی مناسب باشد.

سم زدایی بدن

مصرف خوراکی‌ ها و غذاهای ناسالم باعث شده به‌ طور دائم مواد مضر فراوانی وارد بدن شود. در صورتی‌ که این مواد مدت زمان طولانی در بدن باقی بماند، مشکلات متعددی را به بار می‌آورد. پس‌ از این جهت سم‌زدایی بدن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. سلنیوم به‌ همراه امگا ۳ موجود در کنسرو تن ماهی برای تولید آنتی‌اکسیدان‌های گلوتاتیون پراکسیداز سوخت اصلی محسوب شده و این آنتی‌اکسیدان برای سلامت کبد بسیار کارساز است.

هنگامی‌ که سم‌زدایی کبد یعنی یکی از اندام مهم بدن صورت می‌گیرد، سیستم ایمنی تقویت شده و در نتیجه ابتلا به بیماری‌های متعدد که به واسطه ضعف بدنی به وجود می‌آید، کاهش می‌یابد.

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان چگونه است؟ برای مطالعه لبشتر کلیک کنید..!

کلام آخر

همان‌ طور که مشاهده کردید ما در این مقاله به بررسی یکسری نکات و فواید کنسرو تن ماهی اشاره کردیم. این غذا از سوی افراد زیادی انتخاب‌ شده و خواص فراوانی دارد. برای خریداری بهترین تن و کنسرو به شما توصیه می‌کنیم به سایت فروش اورگانا مراجعه کرده و ثبت سفارش را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *