آیا تا به حال به این فکر کرده‌ اید که چگونه می ‌توانیم در منزل کنسرو درست کنیم؟ درست کردن کنسرو خانگی برای ذخیره مواد غذایی یا حتی ترشی‌ ها و میوه‌ ها گزینه بسیار عالی است. اما باید راجع به روش‌ های مختلف کنسرو کردن یا چگونگی کنسرو کردن غذا ها اطلاعات کافی داشته باشید. پس تا انتها ما را همراهی کنید. با مطالعه این مقاله راهکاری را یاد می گیرید که خودتان بتوانید در منزل اقدام به درست کردن کنسروها کنید.

کنسرو کردن غذا از طریق حمام آب جوش

در این روش کاری که شما باید انجام دهید، این است شیشه‌ هایی که قرار است به عنوان شیشه کنسرو استفاده کنید، به طور کامل استریل نمایید. برای استریل کردن آنها می‌ توانید داخل آب جوش قرار دهید و ۲۰ دقیقه بجوشانید. حتماً درب آنها را هم داخل آب جوش بگذارید. سپس موادی که آماده کرده ‌اید که می‌ تواند شامل غذاهای مختلفی مثل خورشت قیمه، قورمه سبزی یا حتی کنسرو ماهی باشد را داخل این شیشه‌ ها بریزید

توصیه می ‌شود برای کنسرو کردن غذا ها سعی کنید که یک و نیم سانتی‌متر از قسمت بالای شیشه خالی باقی بماند‌. همچنین قسمت لبه شیشه باید به طور کامل تمیز باشد. درب شیشه‌ ها هم باید به گونه‌ ای بسته شود که نه خیلی شل باشد و نه خیلی محکم.

در مرحله بعدی باید شیشه‌ ها را داخل یک سبد بگذارید. سپس یک ظرف پر از آب جوش را روی قابلمه قرار دهید. سبد را به آرامی داخل آب جوش جای دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا این شیشه‌ ها به خوبی جوش بخورند. بعد از این مدت زمان آنها را از داخل قابلمه خارج کنید. به مدت ۲۴ ساعت باید به صورت سر و ته آنها را در هوای آزاد روی کابینت آشپزخانه بگذارید. بعد از گذشت این مدت زمان، با انگشت خود درب ظرف‌ ها را فشار دهید.

بیشتر بخوانید: لیست مناسب ترین غذاهای طبع گرم

کنسرو کردن غذا از طریق حمام آب جوش

تست کنسرو شدن غذاها

اکنون که با کنسرو کردن غذاها آشنا شدید، باید بدانید که چگونه می‌ توانید آنها را تست کنید تا مطمئن شوید کنسرو شما درست از آب در آمده است. بعد از اینکه تمامی مراحل بالا را طی کردید، می‌ توانید یک تست روی آنها انجام دهید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت که ظرف‌ ها به صورت سر و ته روی کابینت آشپزخانه قرار گرفتند، شیشه کنسرو را بردارید.

با انگشت خود درب شیشه کنسرو را فشار دهید. اگر متوجه شدید که کمی فرورفتگی ایجاد شد، یعنی شیشه شما به حالت کنسروی در نیامده است. در چنین حالتی تا زمانی که بتوانید آنها را مصرف کنید، باید داخل یخچال نگهداریشان کنید. اگر با فشار انگشت متوجه شدید، هیچگونه فرورفتگی در درب شیشه به وجود نمی‌ آید، یعنی کنسرو شما آماده شده است. اکنون می‌ توانید آنها را بیرون از یخچال هم نگهداری کنید؛ البته به شرطی که به دور از نور خورشید باشد.

بیشتر بدانید: طعم دریا در قوطی؛ لذت بردن از انواع غذا با کنسرو ماهی

کنسرو کردن غذاها

از کجا کنسرو تهیه کنیم؟

اکنون که با طرز تهیه کنسرو کردن غذاها آشنا شدید، احتمالاً خودتان بخواهید در منزل این کار را انجام دهید. اما به هر حال اگر شاغل هستید یا وقت انجام این کار را ندارید، بهتر است از جایی کنسروها را تهیه کنید که از کیفیت بالای آن راضی هستید. ما سایت اورگانا را به شما معرفی می‌ کنیم؛ منبعی که خیالتان راحت است کنسرو تن ماهی و انواع خورشت‌ ها را به صورت اصل و اورجینال به شما عرضه و ارائه می‌ کند و طعم اعجاب انگیزی دارد. اگر به سایت اورگانا مراجعه کنید، می‌ توانید با مناسب‌ ترین قیمت، خرید خود را انجام دهید.

چرا اورگانا

شرکت صنایع غذایی یال‌زرد با نام تجاری صنایع غذایی اورگانا یک شرکت تولیدی در حوزه صنعت غذایی است. این شرکت در منطقه صنعتی چغادک، در استان بوشهر واقع شده است. هدف اصلی اورگانا تولید انواع کنسرو ماهی تن و میگو و فرآوری انواع آبزیان است.

با ثبت برند تجاری اورگانا و تحول در بخش تحقیق و توسعه، این شرکت تنوع بیشتری در تولید محصولات خود به ارمغان آورده است. اورگانا اولین شرکتی بود که موفق به تولید کنسرو قلیه میگو در ایران شد و در حال حاضر بیش از بیست محصول مختلف پروتئینی و گیاهی را تولید می‌کند.

اورگانا از سرمایه انسانی مجرب واحد تحقیق و توسعه پیشرفته و آزمایشگاه مدرن استفاده می‌کند. همچنین، با بهره‌برداری از کارشناسان فنی، کارکنان کارآزموده و سیستم‌های مدیریتی استاندارد، همواره در تلاش برای ارتقا کیفیت و رضایتمندی مشتریان خود است.

موقعیت جغرافیایی اورگانا در بندر بوشهر و نزدیکی به ساحل دریا، اسکله‌های صیادی و بازار محصولات کشاورزی استان فارس، امکان دسترسی آسان به ماهی تازه، صید روز و محصولات کشاورزی با کیفیت را فراهم می‌کند. همچنین، استفاده از نیروهای ماهر و کارآمد، بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات صنایع غذایی و کنسروسازی، منجر به تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی شده است.

به طور کلی، اورگانا یک برند شناخته شده در صنعت غذایی ایران است و با تولید محصولات متنوع و با کیفیت، توانسته است جایگاه خوبی در بازار کسب کند.

جمع‌ بندی

کنسرو کردن غذا ها اصلاً کار سختی نیست. از آنجایی که خیلی از شما تجربه انجام این کار را ندارید، فکر می‌ کنید که باید یک پروسه پیچیده‌ ای را انجام دهید . ما در این مقاله کارتان را راحت‌تر کردیم. به طور کامل برایتان توضیح دادیم که چگونه باید اقدام به کنسرو کردن غذا های مختلف کنید. همچنین راهکاری را به شما معرفی کردیم که بتوانید تست کنید و مطمئن شوید که غذاها را به درستی کنسرو کرده‌اید. اکنون می‌ دانید که از چه جایی باید شروع کنید و چگونه کار را به اتمام برسانید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *